Млади савјетници омбудсмана за дјецу Републике Српске већ пету годину с нестрпљењем очекују април мјесец, јер се тада већ традиционално окупљају на Тренинг семинару на Борју. Тренинг семинар је дио активности предвиђених програмом „Припреме за цертификацију вршњачких едукатора о правима дјетета за младе савјетнике омбудсмана за дјецу Републике Српске˝, подржан средствима ФИГАП програма. Ове године семинару је присуствовало 20 младих савјетника, средњошколаца из Фоче, Дервенте, Прњавора, Модриче, Добоја и Бањалуке.
Семинар на тему „Моје право на образовање" започео је презентацијама које су млади савјетници направили о својим школама. Ученици су у презентацијама представили историју својих школа, приказали садашње стање и навели примјере добре праксе. Одмах по презентацијама ученици су у примјерима из неких школа управо налазили реализоване идеје о којима су и сами размишљали. Изнесени примјери били су повод за разговор и још боље разумијевање међу учесницима, чији су чланови углавном први пут присуствовали тренинг семинару.
Централна радионица „Моје право на образовање" имала је за циљ мотивисање младих савјетника да размишљају о својим искуствама која имају у образовном систему и то о питањима везано за циљеве образовања, дискриминацију, однос ученик-професор, оцјењивање и ко је ко у школи. Радећи у групама млади савјетници су размијенили мишљења, изнијели примјере добре и лоше праксе, постављали питања и рјешавали недоумице. У закључном дијелу радионице, учесници су упознати са одредбама УН Конвенције и законима, који регулишу област образовања и васпитања. Млади савјетници са тренинг семинара су понијели јаснију слику о правима и обавезама које имају у школи, о циљевима образовања и улогама које у школи имају савјети родитеља и савјети ученика чија је улога у различитим школама потпуно различито дефинисана.
Током Тренинг семинара младих савјетника овај пут је о теми родне равноправности разговарано везано за главну тему-образовање. Млади су примијетили да у неким школама постоје стереотипи везано за приступ образовању, па су неке школе „мушке", а неке „женске", код оцјењивања и односа ученик-професор, ученици су наводили примјере неједнаког односа према половима.
У евалуацији Тренинг семинара сви учесници су изразили своје задовољство изабраном темом, начином на који је тема обрађена а посебно могућношћу да своје ставове изнесу пред свима и да не само од представника Омбудсмана него и од својих колега добију одговоре на питања и савјете како да ријеше неке од проблема које имају у школи. Као и сви досадашњи семинари и овај је донио могућност средњошколцима да науче нешто ново, размијене мишљења и искуства кроз дружење и учење у опуштеној атмосфери, што је донијело нова пријатељства, а то је још један од циљева који се његују у Mрежи младих савјетника омбудсмана за децу.