ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Представник Омбудсмана за дјецу, канцеларија у Добоју, посјетио је Гимназију у саставу СШЦ „Михајло Пупин" у Дервенти.

У разговору са управом сазнали смо да школа има традицију дужу од стотину година, да је кроз дуго вријеме свог постојања носила разна имена, а да je од школске 2014/15 године у саставу Средњошколског центра. Наставу у Гимназији похађа око 500 дјеце, у двије смјене, у савремено опремљеним учионицама, у којима ученици и наставно особље имају врло добре услове за учење и рад. Поред редовне наставе, дјеца су укључена у рад више школских секција, а разговарало се и о активностима Савјета ученика и Савјета родитеља и о сарадњи са представницима локалне заједнице.

Радионица на тему „Да ли знамо шта је насиље?" одржана је са будућим информатичарима из I одељења првог разреда. Ученици су упознати са институцијом Омбудсмана за дјецу и са основним одредбама УН Конвенције о правима детета. У отвореном и занимљивом разговору, показали су да познају врсте насиља, сматрају да је важно говорити о овој теми, ради његовог лакшег уочавања и препознавања, како би се жртвама насиља на вријеме пружила потребна помоћ. Истакли су да су вербално и физичко насиље често присутни међу вршњацима, а да је вербално насиље постало један од начина комуникације међу младима, те да се овај вид насиља често сматра нормалном комуникацијом.

Својим питањима, дискусијом и закључцима показали су да су заинтересовани за овакве радионице, истакли су да су стекли нова знања, те су изразили жељу да се овакве радионице и дискусије на теме које их интересују чешће организују.