ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Планирајући радионицу из циклуса „О твојим правима у твојој школи", најавили смо посјету централној Основној школи „Младен Стојановић" у Горњим Подградцима. Управа школе обрадовала се посјети, па смо радионицу реализовали и у подручној школи у Врбашкој.

Из разговора с управом школе сазнали смо да школу похађа 386 ученика и то у централној школи, подручној школи у Врбашкој и 5 подручних одјељења. Ова школа је специфична по томе што више од 60% ученика путује, па је за оне најмлађе до четвртог разреда организовано јутарње чување. Вријеме од завршетка наставе до поласка аутобуса, ученици проводе у креативном раду, израђујући ситне предмете за употребу, украсе и његујући традиционале занате као што је нпр. ткање.

На обје радионице „Да ли знамо шта је насиље?" учествовало је педесетак ученика представника одјељења од шестог до деветог разреда. У Горњим Подградцима атмосфера је била врло мирна и ученици су с пажњом упијали нова сазнања. О насиљу су знали доста, врсте су набројали без проблема, и рекли да су већ разговарали о насиљу у школи, али и са пријатељима и родитељима. Доста пажње посветило се расвјетљивању појма вербалног насиља, које се често и не примјећује.

У Врбашкој су ученици живље учествовали у дискусији, запиткивали и коментарисали. Такође су лако препознали врсте насиља, а посебно су показали интерес за насиље путем интернета. Сви користе друштвене мреже, знају доста о опасностима комуникације путем интернета, али опреза никад доста.

Обје радионице донијеле су ученицима нова знања не само о правима дјетета, препознавању и пријављивању насиља, него и везано за Институцију и њене надлежности.