ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

У складу са планираном временском динамиком реализације активности „О твојим правима у твојој школи", замјеница омбудсмана за дјецу Републике Српске мр Јованка Вуковић, данас је посјетила ОШ „Свети Сава" у Бијељини.

У разговору са директором и психологом, сазнали смо да школу похађа близу 1300 ученика у преко 50 одјељења. Имају координатора за борбу против насиља, а и дио су градског координационог тијела за борбу против насиља. Сматрају да проблем насиља није значајно изражен у њиховој школи. На састанку се разговарало и о положају надарених ученика и о активностима школе усмјерених на подршку надареној дјеци. Истакнуто је да су понекад талентована дјеца, баш због тога, на мети  вршњачког насиља, на шта треба обратити посебну пажњу. Саговорници су се сложили да је у борби против насиља, али и у развијању дјечијих потенцијала, поред школе, врло важна породица. Сходно томе, требало би размишљати о томе да кроз образовни систем ученике више информишемо о значају породице и породичних вриједности.

Едукативна радионица „Да ли знамо шта је насиље?" одржана је са ученицима VII2 разреда. Иако се на часовима одјељенске заједнице обрађује тема насиља, ученици су показали велики интерес, постављали питања и врло отворено износили своја искуства. Посебно су се активно укључили у „игру улога" на тему вршњачког насиља. Највећи број ученика би проблем било које врсте насиља прво пријавио родитељима, а онда и омиљеном наставнику у школи. Истакли су потребу да негдје у школи могу  да изнесу своје примједбе на рад наставника, на наставно градиво и рад школе уопште, и да то „неко озбиљно схвати".