ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Eдукативну радионицу „Да ли знамо шта је насиље?", замјеница омбудсмана за дјецу Републике Српске мр Јованка Вуковић, реализовала је данас са ученицима VI5 одјељења Основне школе „Вук Караџић" у Бијељини.

У разговору са директором, сазнали смо да школу похађа 1439 ученика разврстаних у 66 одјељена, те да поред централне школе постоје и подручна одјељења у селима Попови и Амајлије. У централној школи  постоји одјељење, које  у складу са својим капацитетима, похађа 25-оро малишана са сметњама у развоју. Jош 18-оро ученика, која имају сметње у развоју, се налази у инклузивним одјељењима ове школе, а четири ученика имају и персоналне асистенте.

Едукативна радионица организована je у инклузивном одјељењу, које похађају два ученика са сметњама у развоју. Интерактивни рад са овим ученицима је био врло интензиван и они су показали потпуну отвореност на тему насиља. Било је занимљиво да су износили конкретне примјере за готово све врсте насиља из њиховог окружења. Потенцирали су проблем вршњачког насиља, који се десио у њиховом одјељењу на великом одмору, непосредно прије почетка радионице. То је била прилика да конкретно, кроз новонасталу ситуацију вршњачког насиља прођемо заједно - да се укаже на кораке у примјени Протокола, анализирају реакције, поступања, као и осјећања директних актера и посматрача. Разговарало се о мотивима, узроцима и посљедицама насиља међу вршњацима које су се десиле, али и које су могле да се десе. До краја радионице, уз аплауз одјељења, два „насилника" су се извинила један другом и другарски помирили.

По завршетку радионице, о цјелокупном догађају упознали смо психолога школе, како би стручни тим школе наставио рад са овим одјељењем, коме је очигледно потребна подршка.