ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

У склопу тродневног семинара „Up Date You" локални тим Асоцијације средњошколаца БиХ у Бијељини посјетио је  канцеларију Омбудсмана за дјецу у Бијељини. У посјети је било 14 средњошколаца из Бијељине, Тузле, Модриче и Шамца, који су жељели да сазнају нешто више о улози, значају и овлаштењима Омбудсмана за дјецу Републике Српске и у том конктексту о правима дјеце, проблемима са којима се  најчешће сусрећу дјеца и млади. О свим тим питањима им је говорила замјеница омбудсмана и истакла да је јако битно да Институција буде доступна како дјеци и родитељима тако и релевантним  институцијама.

Тема која је највише интересовала средњошколце је питање вршњачког насиља. У том контексту се разговарало и о проблемима у образовању, посебно о односу професор-ученик, одговорности и међусобном поштовању.

Представници локалног тима АсуБиХ су, на основу својих искустава изразили неповјерење у квалитетан рад стручних тимова у школама (психолози, педагози..), у смислу „да нису у функцији потреба ученика и не виде стварни смисао њиховог постојања у школама". Даље су истакли потребу да се током образовног процеса више обрати пажња на ментално здравље дјеце и младих (са посебним освртом на депресије и појаву суицидалности, али и друге психолошке проблеме). Предлажу директну подршку профсионалаца у сарадњи са породицом, али и континуирану едукацију  ученика кроз семинаре, радионице или да одређени број часова на ове теме  буде обавезан дио школског програма. Изразили су потребу за подршком Омбудсмана за дјецу у реализацији те идеје.