ДЈЕЦА СУ РЕКЛА

Срећно је дијете које има породицу која га воли, савјетује и поджава.

Марина, 15 година

Имам право на пажњу.

Сњежана, 8 година

Имам право на живот и играње и то сви морају чути.

Јелена, 9 година

Имам права и обавезу да идем у школу.

Марко, 10

Права породица треба од малена да нас учи љубави и поштовању.

Јована, 16 година

Имам право на заштиту и да ме нико не смије тући.

Милан,6 година

Моја одговорност је да поштујем своје родитеље и да волим своје име и презиме.

Александар, 7 година

Настављајући активности „О твојим правима у твојој школи" представница Омбудсмана за дјецу Републике Српске из  канцеларије Бијељина, посјетила је Основну школу „Свети Сава" у Лопарама.

Почетак рада ове школе везује се за давну 1921-у годину, чиме се она сврстава у ред школа са најдужом традицијом на овим подручјима. У разговору са директором сазнали смо да школу похађа укупно 360 ученика, распоређених у 23 одјељења у централној и шест подручних школа. Такође је изнио обесхрабрујући податак, да је из године у годину све мањи број  првачића, али нажалост, број ученика се смањује и током школовања, због миграције цијелих породица са дјецом.

Радионица  на тему „Да ли знамо шта је  насиље?" одржана је са  ученицима VI разреда. Дјеца су сама наметнула тему занемаривања дјеце од стране родитеља, које су препознали у свом непосредном окружењу. Исказала су висок степен сензибилности за проблеме своје вршњакиње и заједно с наставницима настоје да јој помогну. Тим поводом смо разговарали о начинима подршке у таквим ситуацијама, а након тога, тема је био Протокол о поступању у случајевима вршњачког насиља међу дјецом и младима у васпитно-образовном систему. Током радионице, кроз игру улога, показало се да ученици нису  довољно упознати са одредбама Протокола, о чему је, по завршетку радионице, представница Омбудсмана разговарала са директором и члановима стручног тима, уз приједлог да школа обезбједи упознавања ученика са Протоколом, али и са Конвенцијом УН о правима дјетета. Такође се разговарало о мјерама које школа, у сарадњи са релевантним институцијама, предузима у случајевима препознатог занемаривања дјеце од стране родитеља.

Заједничка је оцјена да је посјета школи била корисна и исказана је потреба да се сарадња Институције и школе настави.